آموزش دوم
برای یادگیری بهتر، از عناصر، اجزا و ساختاری سی شارپ در مثال ها استفاده خواهیم نمود.
مثال : برنامه که دو عدد را می خواند و بدون استفاده از متغیر کمکی محتویات آن ها را تعویض می کند.
مراحل طراحی و اجرا ی برنامه
مرحله 1: پروژه جدید ایجاد می کنیم.
مرحله 2:فرمی به این صورت طراحی می کنیم.
مرحله 3:در قسمت خالی فرم دوبار کلیک میکنیم و در رویداد Form Load این کد ها را می نویسیم:
نکته: هرکدی که در form load نوشته شده باشد، در هر بار load شدن فرم برنامه ، قبل از هر رویدادی اجرا می شود.
در این تکه کد مقادیر کنترل text box را برای وارد کردن اعداد کاربر خالی می کند.
مرحله 4: در رویداد click ، کلید change این کد ها را می نویسیم:
نکته:در زبان سی شارپ هر مقداری که از ورودی دریافت شود، بصورت رشته است و برای انجام اعمال ریاضی، منطقی و ... باید تبدیل به رشته شود.برای این کار از تابع system . convert. to int 32 استفاده می شود.
همچنین برای چاپ هر مقدار عددی، کارکتری ، اعشاری و ... باید ابتدا به رشته تبدیل شود، برای همین کار از تابع convert.toString() استفاده می شود.
مرحله 5: سپس برنامه را اجرا می کنیم.
در این بخش آموزشی با رویداد هایی مثل click , form load و توابعی مانند system.convert.toin32 و convert.tostring آشنا شدیم.